20 Mart 2017 Pazartesi 17:25
Kendi senaryonu yaz

İthaki Akademi 8 hafta sürece senaryo yazarlığı eğitimlerine başlıyor. İthaki Akademi, programlarını "Senaryo atölyeleri genellikle ciddiyetle ve çok önemsenerek yapılır. Oysa sinema sanatı çok eğlencelidir; onun ruhuna ciddiyet pek yakışmaz, sakil kalır. Peki, senaryo atölyesi de, sinema gibi eğlenceli olamaz mı? Elbette olur. Daha esprili, daha ironik, daha ilgi çekici bir senaryo ve dramatik yazarlık programı için bekliyoruz" sözleriyle özetliyor. 26 Mart'ta başlayacak ve 8 hafta sürecek olan yazarlık programı her pazar 11.30-14.30 saatleri arasında gerçekleştirilecek.

'İÇERİKTE NE VAR' DİYENLERE...

8 hafta sürecek “Senaryo ve dramatik yazarlık atölyesi” eğitiminde; iyi senaryo nedir, senaryoda kişiler neye göre ve nasıl oluşturulur, senaryoda biçim nedir, algoritma senaryoda nasıl hayat bulur, hedef kitlenin istekleri nelerdir gibi soruların cevaplarını detaylı bir şekilde örnek vakalarla, bazen izleyerek bazen canlandırarak bazen dinleyerek bazen de hep birlikte örnek filmleri değerlendirerek eğlenceli bir şekilde öğretilecek. Bu eğitim ile ilk kurun ardından ikinci kura devam ederek uzun metraj senaryo yazma seviyesine ulaşmanızın yanı sıra eğitim sonrası oluşturulacak “yazım grubu” na da katılma fırsatı yakalayabilirsiniz.

1. HAFTA
Senaryonun genel mantığı; neyi gösterir, neyi söyler, neyi göstermez, kime sır vermez?
Düşündüğünü tanımlayabilme yöntemleri: Kırmızı hapı yutanla Erol Evgin’in ayrım noktası nedir?
Bazı filmler neden sıkıcıdır? Bazılarını neden severiz?
Sadri Alışık karşılıksız sever, Nuri Bilge Ceylan ödül alır! Tamam da niye?
İyi bir senaryonun Arazi Çizgisi nasıl olur?
Sadece saçlar değil, fikirler de taranır: Tarama Yöntemi ile yaratıcı fikir nasıl üretilir?
On derste nasıl romantik serseri olunur?
Örnek film izleme ve değerlendirme.

2. HAFTA
Algoritma hesapları senaryoda nasıl hayat bulur?
Yeni Dalga akımı neden dünyayı değiştiremedi?
Senaryoda “ÖZ” nedir ve nasıl işlenir?
Öz ve biçim ilişkisi nedir?
Özü oluşturan “konu-kişiler-tema” nedir?
Senaryoda “Konu” nedir, nasıl oluşturulur?
Örnek film izleme ve değerlendirme.

3.HAFTA
Senaryoda “Kişiler” nasıl oluşturulur?
Kişileştirmede ateşleyici unsurlar neden zorunluluktur?
Karakterlerin motivasyonu nasıl olmalıdır?
Değişim ve tutarlılık nasıl işlenir?
Senaryoda “Tema” nasıl oluşturulur?
Konu, kişiler ve tema neden ayrılmaz bir bütündür?
Hayat pozitif algı ile ilerliyorsa, hocamız neden “Eksi Bir” diye bir film yazmış?
Örnek film izleme ve değerlendirme.

4. HAFTA
Senaryoda “BİÇİM” nedir, nasıl işlenir?
Kişileştirme (Karakterizasyon); konu, kişiler ve temadan hareketle kusursuz karakter nasıl yaratılır?
Kusursuz iç çatışmaya giriş.
Üç boyutlu karakterin en önemli özelliği nedir?
Kusursuz filmler neden kusursuz karakterlere sahiptir?
Karakterlerde psikolojinin temelleri nelerdir?
Küçük Emrah’ın kaderi: Karakterin şansı dönerse, senaryo nereye ilerler?
Hadi birini öldürelim! Senaryoda cinayet.
Motivasyonun derinliği ile hikayenin ilerleyişi.
Hadi bir film hikayesi yazalım.

5. HAFTA
Hedef Kitle, neyi ister neyi istemez?
Olay Örgüsü nasıl oluşturulur?
Senaryoda ilişkilerin değiştiği ortam.
Kararlılık anının bozulması; her şey bununla başlar.
Bir Hollywood standartı: tersine çevirme, geriye düşme.
Filmin tam ortasında karakter neden her şeyini kaybetmek zorunda…
Örnek film izleme ve değerlendirme.

6. HAFTA
Durum nedir? Karakterin ilişki düzeyi hangi ortamda değişmeli.
Üçüncü dakikada okuldan kaçan çocuk…
Sekizince dakikada cinayet işleyen kadın
On altıncı dakikada hapishaneye düşen adam.
Serim nedir? Filmin büyüsünü kim oluşturur?
Cinayet silahının yerini seyirci nereden bilir?
Hadi kısa bir film yazalım.
Yan Konu, Yan Hikaye, Yan Tema…
İkincil Hikaye; size nasıl ödül aldırır, gişeyi neden artırır?
Sebep-sonuç ilişkisi ve senaryonun organik dokusu…
Neşet Ertaş’tan ilhamla, senaryoda parça bütün ilişkisi…

7. HAFTA
Az Daha Olacakmış: İnandırıcılık ve Cüneyt Arkın
filmlerinin akrabalığı…
Televizyon dizisi ile sinema filminin temel farkları nedir?
Diyalektik yöntem ile hayatı taklit etme biçimleri.
Genel çelişki kuramı: Plato’nun çilesi…
Sen, ben, bizim oğlan ve Kahpe Bizans; Senaryoda neden “iki takıma” ayrılmış karakterler vardır?
Senaryoda Çatışma, neden en önemli ögedir?
Senaryoda Bölümleme ve sahneleme.
İşitsel ve görsel ögelerin mucizevi dansı.

8. HAFTA
Benim oğlum “Bina” okur, döner yine okur; Bir atasözünün filozoflarla ilgisi.
İyi bir film izlenmez; okunur! Hadi bir film okuyalım.
İyi bir senaryonun sırları nerelerde gizlidir?
Sinema niçin “kapalı yerde kalma” korkusuna sahiptir?
Dünyanın en kusursuz senaryosu üzerine düşünceler.
Senaryoda Diyalog Yazımından Önceki Son Çıkış: Hadi bir hikaye yazalım sonra bundan treatman çıkarırız.

İletişim: 0216 348 64 55/ bilgi@ithakiakademi.com

Son Güncelleme: 20.03.2017 21:43
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.