21 Mart 2017 Salı 13:27
Stephen Hawking uzay yolcusu!

Son arzusunun uzaya seyahat etmek olduğunu söyleyen ve bu hayalini gerçekleştirmek için tam olarak hazır olduğunu belirten Stephen Hawking, uzaya gitmeye çok yakın. Hawking, Virgin Havayolları’nın sahibi Richard Branson’ın, bir uzay turizmi projesi olan Virgin Galactic’te bir koltuk teklif ettiğini söyledi.

‘KİMSENİN BENİ UZAYA GÖTÜRECEĞİNİ DÜŞÜNMÜYORDUM’

Hawking, Richard Branson’ın teklifini geri çevirmeyip kabul ettiğini ifade etti. Hawking, kimsenin kendisini uzaya götüreceğini düşünmediğini söyleyerek ‘’ Fakat Richard Branson bana Virgin Galactic’de bir koltuk teklif etti. Ben de hemen kabul ettim. O günden bu yana fikrimi asla değiştirmedim.’’ diye konuştu. 75 yaşındaki Hawking, daha önce Atlantik Okyanusu’nun üzerinde uçan özel tasarlanmış bir uçakta uzaydaki yerçekimsiz ortamı deneyimlemişti.

HAWKİNG, NASA’NIN KEŞFİNDEN DOLAYI HEYECANLI

Ünlü fizikçi, NASA’nın kısa bir süre önce açıkladığı, Trappst-1 sisteminin keşfi hakkında da konuştu. Hawking konu ile alakalı verdiği demeçte NASA’nın keşfinden dolayı büyük heyecan duyduğunu belirtti. Bugünün teknolojisi ile gezegenlere ulaşmanın mümkün olmadığını söyleyen Hawking, ‘’hayal edebileceğimiz en iyi şey, robotik nano gemileri devasa lazerlerle ışık hızının %20’sine kadar hızlandırmak. Sadece birkaç gram ağırlığındaki bu nano gemilerin varış noktalarına ulaşması ve buradan fotoğraflar göndermesi yaklaşık olarak 240 yıl alacaktır.’’ ifadelerini kullandı.

VİRGİN GALACTİC UZAYA TURİST TAŞIYACAK

Richard Branson’ın şirketi Virgin Galactic, ‘Uzay Gemisi 2’ adında bir uzay gemisi inşa ediyor. Şirket, uzay gemisinin inşası bittikten sonra gerekli testleri gerçekleştirip uzaya turist taşımaya başlayacak. Virgin Galactic’in ilk ticari yolculuğunu ne zaman yapacağı ise bilinmiyor.

Son Güncelleme: 21.03.2017 17:39