15 Aralık 2017 Cuma 13:18
NASA'dan tarih kitaplarına yazılacak keşif!

Amerikan Havacılık ve Uzay Dairesi (NASA), dünya dışı yaşam için çalışmalarına hız kesmeden devam ediyor. NASA emekçileri, bir taraftan Mars üzerinde yaşam için çalışmalarını sürdürürken öte yandan da yeni sistemler ve gezegenler keşfetmek için kafa yoruyor. Bu hırsın meyvesini almak için çabalayan NASA'nın, son zamanlarda gelecekteki yaşam için çok önemli bir keşfe imza attığı konuşuluyordu. Bu söylentiler bilim dünyasındaki merakı ayyuka çıkartmış, oldukça heyecanladırmıştı. NASA, takipçilerini daha fazla bekletmedi ve bizden 2 bin 545 ışık yılı uzaklıkta bulunan bir sistemin müjdesini kamuoyuyla paylaştı.

GÜNEŞ SİSTEMİNİN KOPYASI

NASA tarafından Kepler-90 olarak adlandırılan yeni sistem, içerisinde bulunduğumuz Güneş Sistemine oldukça benziyor. Örneğin, Kepler-90 sistemi de tıpkı Güneş gibi dev bir yıldız bulunduruyor. Ancak bu yıldız, bizim biricik Güneş'imizden daha büyük ve daha sıcak.

Açıklamada paylaşılan verilere göre Kepler-90'da 8 tane gezegen bulunuyor. NASA'ya ve birçok bilim otoritesine göre bu gezegenlerde yaşam olması oldukça muhtemel. Kepler-90'nın önemli bir keşif olduğunun altını çizen NASA, bu keşifte tek başrol değil. Açıklananlara göre, bir başka Amerikalı teknoloji devinin NASA'ya büyük yardımı dokundu.

NASA'dan tarihi keşif

KEŞFİN ARKASINDA SADECE NASA YOK

NASA ile başrolü paylaşan diğer şirket, Google'dan başkası değil. İki dev ismin işbirliği Google'ın yapay zekası üstünden gerçekleşti. Kepler Teleskobu'ndan gelen veriler Google'ın yapay zeka algoritması tarafından analiz edildi. Büyük zaman alan analizlerin sonucunda Kepler-90 sistemi ortaya çıkmış oldu. Böylece en ince ayrıntıları titizlikle tarayan Google'ın yapay zekası belki de insanlık için büyük umut olabilecek Kepler-90'ın keşfinde önemli bir rol oynadı.

YAPAY ZEKA ARTIK HER YERDE

Keşfin önemi bir tarafa dursun, burada üstünde durulacak diğer bir konu yapay zekanın girdiği yeni alan. Artık yapay zeka sadece kendi dünyamıza değil, dünya dışımıza da yavaş yavaş giriyor. Görüşüne göre yapay zeka birçok alanda karşımıza çıkmaya devam edecek. Bir dahaki rastlaşmamız nasıl, ne zaman ve nerede olur Allah bilir.

Son Güncelleme: 15.12.2017 13:52